Luxe koeken - aan de slag!


Grote, ambachtelijke koeken verkopen bijna zichzelf. Maar het oog wil meer! Om de verkoop te bevorderen is de presentatie van deze koeken zowel in de winkel als daarbuiten heel belangrijk. Daarom speelt de verpakking een cruciale rol. Zorg voor een verpakking die de houdbaarheid en versheid van je product waarborgt en die tegelijkertijd je koeken van hun beste kant laat zien.

Verkooptips


• Bedenk een actie waarmee je jouw koeken bij de klant kunt introduceren. Bijvoorbeeld: bij besteding van meer dan vijf euro krijg je een koek naar keuze voor een euro.


• Introduceer een spaarkaart. Bijvoorbeeld: na de aanschaf van vijf koeken krijg je er één cadeau. Of laat de klant met de aanschaf van koeken voor een gratis koffie sparen.


• Personaliseer de koeken en laat je klanten een eigen ‘dip’ kiezen. Eerst doorhalen door chocolade en vervolgens decoreren. Hiervoor kun je een hogere prijs vragen.


• Maak acties rondom de koeken. Bijvoorbeeld 3+1 gratis of 4+1 gratis.


• Massa is en blijft kassa. Stapel daarom de koeken hoog op of presenteer ze in grote schalen.


• Laat een eigen logo-sticker of stempel ontwikkelen om eenvoudig je to go-verpakking te personaliseren.


• Maak een combinatie met een koffie to go. Bied koffie met een koek aan voor een vaste, aantrekkelijke prijs.